Pages

Subscribe:

Labels

anugerah (2) buku (5) education (2) faeza (4) hadis (1) key chain (1) Kluang (1) makanan (6) mersing (5) Music (7) surat khabar (2) tv (3) video (1)

February 11, 2012

Sehari suntuk di Pusat Latihan Memandu Mersing :)

Pepagi bangun nak gi Pusat Latihan Memandu Mersing hr nie untuk hadir sesi ceramah lesen motor..Waaaa lesen kete dah berzaman ade bru sekarang nak amik lesen motor..kah3..Dulu confident konon xkan bwk motor hahaha..Dan sekarang ku akur, kene gak amik :(....Gi ngan mak..Sian laa hai emak kene tggu sepanjang aku ceramah seharian hr nie..

First2 smpi aku terus gi kaunter pertanyaan..Nak tnye byrn sume..waaaa total dlm RM600..Tuk permulaan byr laa RM400..Ceramah start kol 9.30am..Aku xtau laa nak describe mcm mn pak cik yg bg ceramah nie..nak kate kelakar..kelakar dia mkan dlm beb..smpi masuk bab2 tsunami,  gi masjid, dunia dah nak kiamat, org x pkai tudung (harus laa aweks2 yg x bertudung terkene tempias perli nyer kan hohoho) & mcm2 lagi laa...Bg aku laa mgkin dia saje wat selingan pasal bnde2 nie ye laa sesame umat islam kan harus laa saling ingt mengingati sesame muslim..Tau je laa kan yg amik lesen moto semua nyer mude2, yg budak sek pon ade..Sekurang2 nyer xder laa bosan...Bosann????...Aku nie seperti biase laa org gelak sane gelak sini dlm bilik tu, still x leh nak concentrate akibat penyakit ngantuk yg kritikal nie..OK fine, satu jam jer bertahan fokus kat dlm bilik tu ..Lepas tu wajib laa menguwapppp jer smpi abis ceramah huhu..Lepas ceramah gi laa kuar jap gi bndar..Gile aku jln2 time nie dgn xde IC & Lesen kete sbb pusat latihan amik IC ngan lesen smpi ptg bru dipulangkan..Mase nie aku nekad jer kalo polis mintak IC, aku jawab laa "i'm from Ohio" (Ohiooo x tahannn,, indon sudah huahuahua) agak2 kalo dia percaya mmg aku crowbar laa eyeball dia kan, muke purest-natural melayu aku nie nak ker org percaya "I'm from OHiooo???" o_O...Saje nak melawak ngan polis, ye laa Mersing kan bersepah mat saleh dtg sbb dkt ngan Pulau Tioman..LOL..Tp kalo JPJ tahan tnye Lesen..erkkk..aku xde idea nak kate ape ;P...Ok simpan cite mengarut Ohio nie..Aku ngan emak nak jln-jln dulu & hasil nyer aku beli tudung tapiii kan awal nyer mak aku yg beriye menyelak2 baju2 kain2 tudung2 dlm kedai butik Hajar tu tp last2 aku yg melabur kat kedai tu???..mengapakah??..AAAaa 50 henggettt mahalll ok tudung nyer tp xpe laa sannntikkk nyer pasal hoho..Pastu gi laa mkn kat restoren yg dekat ngan butik Hajar tu..Wahh aku mkn nasi ngan kerang sambal + sayur taugeh & air ABC Cengkir (Sbb name restoren tu restoren cengkir)..Sedap2 pon aku x abis jugak mkn huhhh, lauk pauk abis laa nasi nyer je yg x abis ;)..pas mkn gi mesjid lak.

Nie laa tudung RM50

Beli Blusher nie utk second interview hr isnin(kahkahkah)


Pastu dlm kol 2.30 kene kumpul kat pusat latihan utk briefing pasal pemanduan..So kitorg dibawa ke trek utk tgk dak2 yg tgh berlatih kat dlm trek tu..jap2 aku senaraikan dulu perkara2 yg perlu dititik beratkan mase nak memulakan pemanduan bahagian 3..(ade cerite disebalik nyer OK hahaha)

Langkah2 sebelum memulakan perjalanan

1. pastikan gear dlm keadaan natural dan baru hidupkan enjin
2. Betulkan side mirror kiri & kanan
3. Check signal kanan & kiri
3. Check lampu depan tinggi
4. Check lampu brek
5. Toleh ke kanan dan angkat tangan lurus ke kanan.
6. Toleh ke kiri dan angkat tangan lurus ke kiri.
7. Masukkan gear satu.
8. Pasang signal ke kanan
9. Menoleh ke belakang sebelah kanan
10. Mulakan perjalanan

Ok dah lepas instructor membebel kat depan. Dia tnye ade x yg nak tanye ape2 soalan..Fokus kat senarai diatas nie yg no 8..Nape lak nak pasang signal ke kanan padahal mase mulekan perjalanan tu belok ke kiri..aku tnye instructor tu..dia lak tnye aku balik..So aku pon jawab laa aku nye jawapan "agak2"..Dgn confident nye aku menjawab "xkan sebab x kasi org belakang motong kite??.."..Damnnn pastu sume gelak ade laa dlm 8 org mase tu..haha..suasana tengah hari yg membosan kan tetibe jadi ceria bile diorg dgr jawapan aku..Nie yg aku malas nak tnye atau bg jawapan x kisah laa kat mane pon..Kalo dulu time bljr pon keadaan lebih kurang mcm nie ( camne laa lecturer2 aku menanda kertas exam aku yg penuh ngan teori tu rase nye ade time mesti diorg gelak dgr jwpn aku tp lulus laa pulak kan huhu )..So byk bnde aku x confident sbb nnt takut kene gelak hohoho..Last2 kitorg tnye budak yg tgh buat latihan memandu tu time diorg berhenti kitorg tnye nape kene pasang signal time tu..OOOoo bru dpt jawapan..sbb untuk arahan kite nak mulekan perjalanan ke bahu jalan..Ok fine..Sungguh jauh meraban jawapan aku..Tapii logik gak jawapan aku OK..kalo bwk kete kalo org depan pasang signal ke kanan selain dia nak belok ke kanan sbb lain nyer adalah x kasi kite memotong OK..hohoho..Nak jugak nie pertahankan jawapan huhu..So abis sesi ngan instructor tu dlm kol 3.30pm..Kitorg dh bersurai..tapi x boleh balik dulu kene tggu cop jari kol 4.30pm..Emmm sah2 laa kene tunggu 1 jam lagi nak balik..Tunggu punye tunggu smbil berborak ngan dak2 lain yg menunggu, seronok jugak sesi menungu nie smpi ke bab mcm ne anak2 menteri amik lesen??..nak ker diorg tu mencongok & berlatih tgh2 panas mcm kite nie?..Dan2 ade sorg tu kwn dia ank menteri or ank JPJ kate nyer dia dlm mase seminggu settle terus leh dpt lesen P..(untung laa anak menteri or JPJ nie yer)..Cite pasal kete2 modified laa..(ape ingt kitorg pompuan x tau ker pasal modified2 kete nie haaa???kikikiki)..Ok dah lame borak sampi gak kol 4.30pm..Lagi seminggu baru dpt lesen L..

Sebelum nak balik gi bandar jap sbb nak basuh kete kat kedai mat2 india kat Mobil..After that dalam perjalanan nak balik rmh tu layover jap kat Nitar 1..emak nak beli sayur utk mkn mlm & roti utk sarapan esok pagi..Kat sebelah kedai tu ade org jual burger..Wahhhh tergoda aku nak beli.."burger daging special satuuu"..Sampii rmh baru mkn..huyyy sedappp tp x leh nak tnding laa burger benjo kat depan kedai ekonomi batu pahat..tu baru burger benjo blom burger daging special lagiii mmg terbaikk sedapp nyerr huhuhu...

Burger daging special ;)

Aiskrim haha cam bebudak lak rasenyer..

Balik2 smpi rmh nmpk ade surat kat dlm mail box..Tgk2sekali surat aku daaaa..Emmm msti MARA nie..skli tgk depan surat ade tulis Reader's Digest..Ooo sib baikbukan MARA hihihi..Bukak2 nie isi kandung nyer??...

Rajin ker der & chikaro sekalian nak bace?? hohoh

kesimpulan nyer nie surat contest yg mengatekan you can get the envelope that could make you a RM225,000 winner and blablabalaaa..Emmm nak caye ker??..wait and see laa kalo ade dpt envelope tu just try laa kan..Kire nyer kalo if in the next few days aku ade dpt Contest Invitation Letter, aku just follow up jer laa instructions nye..Aku tau Reader's Digest nie adelah sebuah majalah kecik berbahasa inggeris yg penah mengeluarkan statement malaysia antara negara paling biadap a.k.a kurang ajar, isu nie penah jadi kontroversi satu masa dulu..Penah bace time ddk library kat kolej dulu..Tapi aku pelik camne dia leh dpt alamat aku..beli pon x penah inikan pulak melanggan haha..Aku penah beli english magezine cume Galaxy (tu pon time sek jer) & HWM (Hardware Mag yg smpi skrg aku jadi pelanggan tetap setiap bulan hohoho)...So search laa kat internet pasal contest nie so kesimpulannyer ABAIIKANN ini contest. Terbaca entry pasal peraduan nie nak menipu org huhu..nie entry nyer..So sesape yg ade dpt offer contest dari Reader's Digest nie jomm reramai abaikannn..Byk rupe nyer yg dah tertipu tp kenape xde pihak yg amik tindakan aaa???..Buku Reader Digest nie mmg aku x nafikan bagus dr segi ayat english yg ade kat dlm buku nie sgt simple kirenyer senang faham laa. So sesape yg nak "master" dlm bahasa english try laa explore words dlm buku nie..

Passtt : Ok harus tido skrg esok longgg jurney nak ke subang :)

0 comments: