Pages

Subscribe:

Labels

anugerah (2) buku (5) education (2) faeza (4) hadis (1) key chain (1) Kluang (1) makanan (6) mersing (5) Music (7) surat khabar (2) tv (3) video (1)

February 8, 2012

Interview hari nie kat Spatial Works

Semlm saing gerak ngan family abg, kakak no2 ngan mak dr Mersing ke KL untuk hadir interview pg td. Naik 2 kete aku seperti biase laa pinjam kete bapak..Almaklom la sendiri nye kete mmg x mmpu lagi nak ade kan huhu..Smpi KL tido semlm kat rmh kakak sulung..

Pepagi bagun cecepat siap & gerak dlm kol 8.30am interview nyer kol 10am..Gilee awal siot gerak haha sbb tkut laa jln jem sbb kwsn rmh kakak tu byk tmpt jln jem..Dan sememang nyer jenuh laa gak tersangkut kat tmpt traffic jemmm tu heEEEEEE..Dah laa jemmm, sesat lak tu wlpon pkai GPS ok..emm sahh aku nie memg sesuai gelaran "Ratu Sesat" kat KL nie..mujur laa dpt jumpe balik ke jln benar akhir nyer ;P..Sampi kat company nie dlm kol 9.45am..Fuhhh sib baik x lmbt..Padahal dr rmh kakak aku ke tmpt nie 14km jer tp disebabkan jemmm + sesatttt mau nyer kebas punggung nie ddk statik dlm kete lebih dr satu jam..

Smpi2 jer aku terus gi company tu sian mak aku kene tggu dlm kete huhu sib baik intrview nyer sekejap jer..First2 kene tggu dulu sbb tgh ade org di "interview"..Sempat laa gak smbang2 ngan org2 pompuan yg keje kat situ..Sgt seronok borak2,  mesre sgt..Aku nie tau jer laa kan kalo dh berborak mmg sakan laa wlpn first time jumpe..Teringat kat regular customer yg hari2 beli "The Star" mase keje 7Eleven dulu (uncle Kent) disebabkan aku nie mesre sgt ngan dia smpi dia suh aku jd PA dia, tp x kesampaiaan laa nak jd PA dia sbb mak aku x kasik haha ye laa makayah mane yg x risau beb keje2 ngan org2 yg bergelar "uncle" nie wlpn time tu aku pertahan kan yg aku xde pape affair ngan uncle tu..LOL aku gelak guling2 kotttt bile mak aku fikir smpi mcm tu, hahaha..adoiiii..Haaa dah kelain dh pulak cite nie, xpe laa anggap laa kisah uncle kent tu sebagai iklan dlm entry nie :P..

Back to the story..Pas budak yg di "interview" tu kuar..Laa mcm kenal jer..Dak class rupenyer..Hehe tp mmg pon asal nyer yg recommend keje nie kwn sekelas gak..Dia dh lepas, giliran aku lak utk di "interview"..Sesi interview mcm biaselaa kan suh discribe pasal diri pastu dia tnye pasal pengalaman keje sebelum nie, tnye pasal expectation salary, skill, bole ker kalo keje outstation..Time dia tnye pasal outstation nie confident aku ckp "bole no hal asal kan ade tmpt tinggal"..duhh dh terkeluar true color aku lupe laa pulak sesi interview nie kene skema yg aku nie ikut pakai dannn jer haha xpe laa aku mmg xleh nak hipokrit..Ade rezeki ade laa aku dpt keje nie kalo xde pon xpe bukan rezeki kann..Sib baik org yg interview aku tu pon senyum2 jer dgr jwpn aku huhu...Dan satu soalan killer dia tnye aku..dia siap mention lagi sblum nie dak2 interview ngan dia xpernah jawab ngan betul soalan nie..nak tau ape soalan nyer..soalan nyer ade lah "Berapa kiraan kilobyte dlm 1 megabyte". Aku seperti biase laa confident jwb 1000kb haha, yeee result nyer wronggg ok..jwpn nyer adlh 1024kb..Adoii lupe lak yg 24 tuu..Time bachelor dh x bljr dh bnde2 basic mcm nie mase diploma dulu ade laa...So memory tu agak2 vague sikit laa..Bkn ape aku expect dia tnye pasal coding ker vb ker atau bnde2 yg aku bljr time bachelor tapiiii xpe laa dh lepas pon.."Penyesalan itu sesuatu yg menyeksakan"..So xnak regret..no no no...Lepas settle sume aku balik laa, ingt kan nak singgah melawat ank sepupu kat PPUM sbb dh dkt ngan tmpt tu tp akhir nyer x jadi sbb mak aku nak blik Mersing cepat..Biase laa Mak aku kan sentiase buzy memanjang ngan persatuan2 nyer..Xpe laa anak mu ini memahami..

Bilee dlm perjalanan balik, dah sampi Kluang dh pon time tu, aku dpt pggilan dr company nie suh dtg second interview esok ngan big bos..Haaa??..esok???..xkan aku nak turun balik kl sekrg kot huyy ngan minyak lagi tol lagi..OoOOOo tidakkkkk, aku mintak tgguh second interview minggu dpt..fuhh sib baik lepas..so minggu depan aku cerita lagi key hehehe..

Psttt : Korg jgn bosan tau dgr cite aku nie sbb aku mmg suke bercerita versi menulis kat sini..seronok..huhu

0 comments: